Jedeme v tom spolu, tvrdí dopravci. Hledají řidiče billboardovou kampaní

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Jiri Kotatko, Sedmicka

Tuzemským dopravním firmám v současnosti chybí zhruba 5000 řidičů velkých nákladních aut a autobusů. Sdružení Česmad Bohemia bude uchazeče o povolání řidiče lákat billboardovou kampaní. Celkově je aktivních asi čtvrt milionu profesionálních řidičů všech kategorií silničních vozidel.

Nedostatek řidičů se v současné době podle mluvčího Česmadu Martina Felixe projevuje natolik, že některé dopravní firmy by rády přikoupily nová vozidla, ale protože je nemá kdo řídit, vozidla nekoupí a nabídky přeprav odřeknou.

„Uvědomujeme si, že získat patřičné řidičské oprávnění, průkaz profesní způsobilosti a vůbec zjistit, co všechno profese řidiče obnáší, není nijak jednoduché. Nabízíme proto všem zájemcům pomocnou ruku. Naše dceřiná firma Institut silniční dopravy pomůže adeptům řidičského povolání získat všechny potřebné informace,“ uvedl generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.

Kampaň na podporu získání nových řidičů odstartovala v říjnu na téměř dvou stovkách billboardů po celé České republice. Vedle Česmadu, jehož členové disponují zhruba 25 tisíc vozidel, na kampaň přispěla i většina velkých dodavatelů nákladních aut a autobusů.

Billboard láká zájemce o řidičské povoláníBillboard láká zájemce o řidičské povolání | cesmadBillboard láká zájemce o řidičské povolání (foto: Česmad)