Jízda po zfušované D47 zpomalí, šedesátka bude i na dalších úsecích
„Je to nezbytné k zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu, když nerovnosti na vozovce jsou dlouhodobě neřešeným problémem a neustále se zvyšují,“ píše se v odůvodnění policie.
Ta chce snížit maximální povolenou rychlost z 80 kilometrů v hodině na 60 kilometrů v hodině za mostem přes řeku Odru na 370. kilometru v obou směrech a také před mostem přes Ostravici ve směru na Polsko na 362. kilometru.
Na mostech je šedesátka již dnes
O snížení rychlosti rozhodne formálně ministerstvo dopravy. Nejde přitom o první dopravní omezení na zfušované dálnici, na některých nekvalitně postavených mostech se jezdí šedesátkou už dnes.
Zodpovědnost za pokažené dílo je dlouhodobě předmětem sporu mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a stavební společností Eurovia. Zatímco firma tvrdí, že za vlny může materiál, který si vyžádalo samo ŘSD, státní investor se ohrazuje s tím, že se dálnice postavila v rozporu se smlouvou.
Odkládají se opravy
Právě kvůli nedořešenému sporu se odkládají i všechny zásadní opravy. Vše by měl rozhodnout rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. V případu padlo už několik trestních oznámení, policie zatím tři ze sedmi podání ŘSD odložila.
„Policie si neudělala žádné expertní řízení a z ŘSD nevyslechla nikoho jiného než správce stavby,“ podivoval se šéf ŘSD David Čermák. Na konkrétního policistu proto hodlá podat podnět ke Generální inspekci bezpečnostních sborů.
Jedním z problémů celé stavby je skutečnost, že projekt i dozor dělala stejná firma, která na druhé straně přitom pracovala i pro Eurovii. Takový střet zájmů se podle Čermáka nesmí opakovat. Šéf ŘSD přitom nevyloučil podání trestního oznámení na dotyčnou firmu HBH.