Kolony nákladních automobilů spolu navzájem komunikovaly prostřednictvím wifi a díky koordinovanému brzdění a zrychlování mezi sebou mohly udržovat menší vzdálenosti, než je tomu v případě lidských řidičů. Auta za vedoucím vozidlem nemusela překonávat tak velký odpor vzduchu. Výsledkem je úspora paliva až ve výši 15 procent, plynulejší provoz a omezení dopravních nehod.
Video představující novou technologii
Podle studie nizozemské výzkumné organizace TNO dva vozy při ujetí vzdálenosti 150 tisíc kilometrů ušetří na palivu šest tisíc eur.
Cesta Evropou má nový způsob jízdy propagovat u výrobců i úřadů. Příští rok ji chce začít zkušebně využívat společnost Unilever, která by měla s pomocí autonomních nákladních automobilů rozvážet zboží z rotterdamského přístavu. Podle serveru Quartz je zatím největší překážkou rozdílná regulace v jednotlivých státech. Každá automobilka navíc využívá pro vzájemnou komunikaci vozů jiný wifi systém.
Video z jízdy Evropou
Soumrak tradičního automobilismu: přijíždějí superpočítače na kolech