Leo Express se loni dostal ze ztráty, letos chce zdvojnásobit počet cestujících

Jednotka Alstom Litn Leo Expressu

Jednotka Alstom Litn Leo Expressu Zdroj: Leo Express

Železniční a v menší míře i autobusový dopravce Leo Express v loňském roce zaznamenal čistý zisk čtyři miliony korun. Dostala se tak z předloňské ztráty tři miliony korun. Tržby podniku stouply z půl miliardy na 603 milionů korun.

„Výkon skupiny Leo Express za rok 2023 jsme více než zdvojnásobili, zlepšili jsme ziskovost a pravděpodobně překročíme miliardu v tržbách za rok 2024 s cílovými 3,5 milionu zákazníků,“ řekl generální ředitel dopravní společnosti Peter Köhler. Letos firma přepravila 1,7 milionu cestujících.

Společnost dále uvedla, že loni splatila všechny své bankovní půjčky a nadále využívá finanční a operativní leasing.

V létě Leo Express plánuje několik novinek ve svém jízdním řádu. V červnu rozšíří svou síť denních spojení na trase Praha - Ostrava přidáním spojů do Lvova a také zvýší četnost letních spojů mezi Prahou a Krakovem. Dopravce také nedávno spustil regionální a příměstské vlaky v oblasti Žitného ostrova, tedy mezi Bratislavou a Komárnem.

Dopravce dokončuje instalaci zabezpečovacího zařízení ETCS na svých komerčních slinkách mezi Prahou, Ostravou a Košicemi či Krakovem. Kromě toho pracuje také na posílení internetového připojení ve svých spojích. Nedávno také dopravce představil svou novou vizuální identitu pro vlaky v České republice, na Slovensku a v Polsku s výraznější oranžovou barvou.

Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. V současnosti jsou hlavním akcionářem španělské státní dráhy Renfe.