Leo Express se pro tendr spojil s bývalým Viamontem

Leo Express

Leo Express Zdroj: Leo Express

Majitel společnosti Leoš Novotný představuje první soupravu Leo expres
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Budoucí konkurent Českých drah, dopravní firma Leo Express, převzal 3. února první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Na snímku je majitel společnosti Leoš Novotný ve třídě Economy.
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.
16
Fotogalerie
Společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného dnes potvrdila svojí účast v tendru na dotované vlaky z Ostravy přes Opavu do Olomouce. Firma se svým zájmem o dotované vlaky nikdy netajila, překvapením ale je oznámená spolupráce se společností GW Train Regio, což je bývalý Viamont.

Obě firmy půjdou do ministerské soutěže společně jako sdružení. Financování zajistí Leo Express, GW Train Regio přinese know-how, neboť už léta provozuje vlaky v příhraničních regionech na severu republiky.

„Jsme si jisti, že náš koncept moderní úsporné dálkové dopravy je velmi perspektivní a konkurenceschopný,“ uvedl majitel Leo Expressu Leoš Novotný. Společný projekt má název ECO-FLOW, což mimo jiné znamená ekologii a nízké náklady. Firmy chtějí pro moravskoslezskou trať nabídnou nové zelenobílé motorové soupravy. Do soutěže hodlají jít i další dopravci, například RegioJet Radima Jančury.

Velká vlaková soutěž

Radim Jančura: Linkou do Hamburku se RegioJet zdvojnásobí

Převratná soutěž o dotace na kolejích má však řadu háčků. Tuzemská dcera nizozemských železnic Abellio ČR si na podmínky stěžuje u antimonopolního úřadu. Ministerstvo totiž nechce zveřejnit současné tržby na trati s poukazem na obchodní tajemství Českých drah. Vedení Abellia přitom tvrdí, že bez tohoto čísla je v nevýhodě a nemůže podat přesnou nabídku.

Nelení ovšem ani České dráhy, které poslaly na ministerstvo řadu námitek. Vadí jim například náročné podmínky na kvalitu vlaků, poukazují také na svou povinnost pečovat o nádraží. Ministerstvo navíc odsunulo termín podání přihlášek o tři měsíce na říjen a hodlá upravovat dokumentaci.

To ale podle některých názorů může celou soutěž zneplatnit. Pokud se podaří soutěž uskutečnit, začne vítěz na trati jezdit v prosinci 2014. Soutěžit se má i o další dotované tratě, například ve směru z Prahy do Děčína. Ministerstvo vyplatí ročně Českým drahám na dotacích čtyři miliardy ročně, postupným soutěžením by ale měly dostat šanci na část koláče i soukromí dopravci.