„Co nejdříve plánujeme představit vlak i v dalších městech na naší trase,“ řekl Novotný. Uvedení vlaku v Praze pojal jako porod. Po příjezdu soupravy a nezbytném protržení uvítací pásky nastoupil zdravotnický personál v historických uniformách a rozhlas ohlásil, že se narodil zdravý vlak. „Vše směřujeme ke spuštění plného provozu 9. prosince,“ připomněl Novotný známé datum, kdy začne platit nový jízdní řád. První cestující by se ale mohli svést zbrusu novým zlatočerným vlakem už o měsíc dříve.
Vlak totiž musí absolvovat i zkušební provoz s cestujícími, firma přitom bude usilovat o jeho zahájení už v listopadu. Záležet bude ale na Drážním úřadu. V první polovině listopadu chce Leo Express rovněž odhalit svoji cenovou politiku a zahájit předprodej jízdenek. Dnešek byl také vůbec prvním setkáním Leo Expressu s konkurenčním RegioJetem podnikatele Radima Jančury.
Žlutý Jančurův vlak přijel na vedlejší nástupiště, neodpustil si přitom zahoukání na pozdrav. Ještě před ním dorazil nový D1 Express Českých drah. Právě tito tři dopravci budou od prosince tvrdě soutěžit o cestující na trati Praha – Ostrava. Někteří odborníci přitom předvídají, že pro tři firmy není na jediné nedotované české trati místo. S dnešní Novotného prezentací souvisí i jedna perlička. Jako strojvedoucí přivedl Leo Express do stanice Michal Miklenda. V minulosti pracoval jako inspektor Drážní inspekce.
Ze své pozice se dostal v roce 2008 do sporu s Českými drahami při vyšetřování tragické nehody Moravanech. U Novotného má na starosti bezpečností předpisy, část svého času musí odjezdit jako strojvedoucí.
Pohled z kabiny strojvedoucího
Leoexpres, kabina strojvedoucího |
Kabina strojvedoucího | Leo Express chce mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem provozovat celkem 16 spojů denně. V začátcích to ovšem budou dva až čtyři spoje a další chce dopravce přidávat postupně, dodal Kopáček. Provoz by mělo zajišťovat celkem pět souprav, zapojit by se tak měly všechny vlaky, se kterými společnost pro tuto trať počítá. Podle předsedy představenstva a majitele společnosti Leoše Novotného není potřeba nechávat žádnou ze souprav v záloze pro případ mimořádných událostí. Stroje se prý u jiných evropských dopravců ukázaly jako mimořádně spolehlivé a společnost věří, že se u nich žádné poruchy nevyskytnou.
Firma chystá vstup i na další dálkové tratě v Česku, podle Novotného zejména na trasu z Prahy do Českých Budějovic. Do nákupu a vybavení vlaků chce Leo Express v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.