Leo Express zlepšil hospodaření, tržby prudce vzrostly

U spojů v České republice byl podle něj růst o poznání pomalejší. V tuzemsku firma provozuje páteřní vlakové spoje z Prahy na Ostravsko a Zlínsko a autobusové linky z Prahy do Českých Budějovic a Českého Krumlova. Hrubý provozní zisk EBITDA se loni ztrojnásobil na 25 milionů. Celkově společnost za loňský rok vykázala ztrátu 84 milionů, když v roce 2014 skončila v minusu 137 milionů.
Podle vedení firmy byl přitom loňský prosinec první měsíc, kdy výnosy překonaly veškeré náklady včetně odpisů a úroků a dopravce tak za poslední loňský měsíc skončil v černých číslech. Počet pasažérů Leo Expressu loni vzrostl o 210 tisíc na 1,1 milionu.
Společnost chce letos dále růst, a to hlavně do Rakouska a Německa. „Expanze se bude týkat autobusové i vlakové dopravy, a to jak v komerční tak závazkové oblasti. Cílem je další růst o 30 až 40 procent pro rok 2016,“ uvedla mluvčí Petra Valentová. Leo Express podnikatele Leoše Novotného vstoupil na český dopravní trh zavedením vlakové linky Praha – Ostrava v roce 2012. Později přidal i autobusovou dopravu.