Levné čínské elektromobily Leapmotor míří na český trh. Ceny začínají pod půl milionu korun

Leapmotor C16

Leapmotor C16 Zdroj: Leapmotor

Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor B10
Leapmotor C16
13 Fotogalerie
e15.cz , auto.cz
Diskuze (1)

Čínský výrobce elektromobilů s podporou evropského koncernu Stellantis míří do Česka. Na trhu jsou první modely Leapmotor od malého městského vozu po elektrické SUV s dojezdem přes 900 kilometrů. Firma sází na agresivní ceny i rychlé dobíjení a chystá rozšíření výroby v Evropě. Článek vyšel na webu Auto.cz.

Automobilová skupina Stellantis, která vznikla spojením PSA a FCA, v roce 2023 odkoupila 20procentní podíl v čínském výrobci elektromobilů Leapmotor. Současně založila společný podnik Leapmotor International, ve kterém drží kontrolní podíl 51 procent. Díky této spolupráci získal Stellantis exkluzivní práva na distribuci vozů Leapmotor mimo čínský trh a elektromobily této značky se tak od letoška prodávají i v Česku. Prodeje zde zajišťuje skupina Emil Frey.

Na český trh vstoupily zatím dva modely. Menší hatchback Leapmotor T03 se s délkou 3,6 metru a baterií o kapacitě 37,3 kWh řadí mezi cenově dostupné elektromobily. Kombinovaný dojezd činí až 265 kilometrů, základní cena začíná na 470 tisících korun. T03 se krátce montoval v Polsku, výroba však skončila a Stellantis uvažuje nad přesunem výroby do Španělska.

Čínský „Kodiaq“ za 900 tisíc

Větší SUV Leapmotor C10 velikostně odpovídá Škodě Kodiaq a nabízí zadní pohon o výkonu 160 kW. LFP baterie s kapacitou 69,9 kWh umožňuje nabíjení výkonem až 84 kW. V Česku je vůz k dispozici ve dvou stupních výbavy s cenami od 890 do 980 tisíc korun podle specifikace. Výrobce nabízí také EREV variantu – sériový hybrid kombinující elektromotor o výkonu 158 kW, baterii 28,4 kWh a benzinový čtyřválec s nádrží na 50 litrů. Tento model disponuje celkovým dojezdem až 974 kilometrů, z toho 145 kilometrů čistě na elektřinu.

Leapmotor už pro český trh prezentuje také model B10, který míří do segmentu středně velkých elektrických SUV. Nabídne zadní pohon s výkonem 132 kW nebo 160 kW a LFP baterie o kapacitě 56,2 nebo 67,1 kWh. Nabíjení ze 30 na 80 procent má podle výrobce zabrat pouhých 20 minut. Zda se v Česku objeví obě výkonové varianty, zatím není jasné.

Leapmotor B10Leapmotor B10 | Zdroj: Leapmotor

Leapmotor už v Číně nabízí několik dalších modelů, které by se mohly dostat i na evropské trhy. Firma navíc letos uzavřela dohodu se státním koncernem FAW a značkou Hongqi. Nový model Hongqi plánuje využít technický základ Leapmotoru B10, přičemž výroba pro export má začít v druhé polovině příštího roku.

Vstoupit do diskuze (1)