Londýn zvýhodní taxi před Uberem, získají nová stanoviště i vyhrazené pruhy
Do roku 2020 by tak počet taxistanovišť měl dosáhnout šesti stovek. Agentura Reuters připomíná, že v britské metropoli se službám nájemných jízd pod hlavičkou aplikace Uber či Adisson Lee daří získávat klientelu zejména nižší cenou.
Klasická taxislužba by jim nicméně měla lépe konkurovat jak možnostmi rychlejšího pohybu městem, tak uživatelským komfortem. Londýn mimo jiné prosazuje, aby všechny taxíky nabízely pasažérům možnost zaplatit kartou.
Současně se radnice snaží řidiče jezdící pro Uber spoutat podobnou regulací, jakou uplatňuje na taxikáře. Mezi takové požadavky patří například nutnost absolvovat písemné testy a pokročilé řidičské zkoušky, provozovat ústřední call centrum pro celé město či povinnost informovat úřady o změnách poskytovaných služeb.
„Přestože jsou nové přepravní služby pro Londýn přínosem, nesmíme současně nijak polevit v našich snahách zajistit všem pasažérům bezpečnost,“ uvedl starosta Sadiq Khan. Investoři Uberu však chtějí nová pravidla napadnout u soudu.
Podle Toma Elvidgeho, generálního manažera Uberu pro oblast Londýna, město šoféry jeho společnosti diskriminuje na úkor tradičních černých taxíků. Regulace by navíc mohla Uber částečně připravit o výhodu nižších cen. Dodržení všech nových pravidel může řidiče této služby stát stovky liber, míní manažer.