Uber chystá samořiditelné auto. Najal kvůli tomu vědce z Mars Roveru
Nové výzkumné středisko s názvem Uber Advanced Technologies Center vzniká vedle kampusu pittsburghské Univerzity Carnegie Mellon. Firma najala přibližně padesátku vědců z univerzitního Institutu robotiky, který se v minulosti podílel na projektu Mars Rover. Laboratoř bude provádět výzkum samořiditelných aut a dalších vyspělých technologií.
„Centrum se zaměří na rozvoj klíčových technologií, které napomohou našemu poslání poskytovat bezpečnou, spolehlivou dopravu pro každého a všude,“ uvedl Uber v oficiálním prohlášení. Firma ovšem nezveřejnila žádný plán, kdy představí výsledek.
Zájem Uberu o autonomní vozítka má svou logiku. Šéf společnosti Travis Kalanick se opakovaně vyjádřil, že automatizovaná doprava je nevyhnutelnou budoucností Uberu. „Když nemáte v autě řidiče, náklady výrazně klesají,“ vysvětlil loni na jaře, jak Uber zpřístupnit co nejširším vrstvám zákazníků.
Google chystá vlastní taxislužbu
Dlouhou dobu se počítalo s tím, že Uber spojí své síly s Googlem. Technologický obr totiž integroval aplikaci Uber do svých Google Maps, navíc v srpnu 2013 podpořil mladou firmu investicí ve výši 258 milionů dolarů. Google však oznámil, že chystá vlastní alternativní taxislužbu. Vedení Uberu prý vidělo snímky, které prý mohly zachycovat aplikaci Googlu pro spolujízdu, kterou prý používají pracovníci Googlu.
Bezpilotní doprava zajímá automobilový i technologický svět už několik let. Dílčí technologie jako třeba automatické parkování jsou už dokonce na trhu. Plně automatizovaných vozidel na silnicích se ale podle odborníků dočkáme až za několik let.
Firma za 40 miliard |
---|
Firma Uber, která byla založena v San Francisku v roce 2009, zažila v poslední době obrovský rozmach a její tržní hodnota se vyšplhala již na 40 miliard dolarů. Aplikace Uber umožňuje zákazníkům, kteří si ji stáhnou do mobilního telefonu, spojit se přímo s registrovanými řidiči, kteří je odvezou na určené místo, a slouží i jako taxametr a platební nástroj. |
Proti službám Uberu se vzedmula vlna odporu mezi tradičními taxikáři, kteří si stěžují, že jejich konkurenti nemusejí na rozdíl od nich platit licence a dělat si zkoušky. V Německu soud v září fungování služby Uber zakázal s tím, že jde o nekalou konkurenci běžné taxislužby. |