Aerolinky Jump nabídnou lety z Frankfurtu do indického Hajdarábádu, vietnamského Ho Či Minova Města či čínského Čching-tao. Od Lufthansy pak převezme některé linky s převahou cestujících z řad turistů, na nichž se nevyplatí mít v letadlech mnoho sedadel obchodní třídy.
„Lufthansa tyto linky musela v minulých letech opustit, protože výnosy neodpovídaly našim vyšším nákladům - kvůli vyšší ceně práce spojené s odbory našeho palubního pozemního a technického personálu, a také kvůli silné konkurenci ze strany dopravců z Perského zálivu,“ řekl serveru Business Traveller mluvčí Lufthansy Andreas Bartels.
„Jump nesmíte zaměňovat s novým dálkovým nízkonákladovým dopravcem, kterého představíme v polovině roku 2015,“ dodal Bartels. Zatímco Jump bude nabízet podobnou úroveň služeb jako Lufthansa, nízkonákladová společnost bude součástí jedné skupiny spolu s aerolinkami Ggermanwing se základnami v Kolíně nad Rýnem, Düsseldorfu a Mnichově a ještě více se zaměří na turisty.
Zaměstnanci ustoupili
I tak ale budou muset aerolinky Jump snižovat náklady. Lufthansa proto přišla s plánem, který představuje jasnou hrozbu pro piloty bojující proti snižování svých výsluhových penzí.
Lufthansa totiž zvažovala, že osm Airbusů A340 létajících pod značkou Jump poprvé v historii dálkových letů německé firny nebudou pilotovat její vlastní zaměstnanci. Ve hře byl pronájem letadel třetí straně, která je následně, tentokrát ale i s posádkou a zajištěním údržby, pronajímá zpět. Podle dřívějších zpráv týdeníku Spiegel měla zakázku získat švýcarská společnost PrivatAir.
Že by podobné hrozby mohla na stávkující piloty platit, ukázalo následující jednání s posádkami flotily A340. Zaměstnanci totiž přistoupili na snížení platů o 25 procent.