Lufthansa začala létat na biopalivo, cestující nic nepoznají

Půlroční testovací provoz, při němž směs tradičního paliva a biopaliva bude pohánět jeden z motorů letounu Airbus, by měla snížit emise oxidu uhličitého až o 1500 tun, uvádí se v prohlášení aerolinií.
Evropské letecké společnosti budou díky biopalivu snižovat spotřebu tradičních pohonných hmot. Podle dohody mezi Evropskou komisí a producenty biopaliv z minulého měsíce by mělo odvětví do roku 2020 dodat leteckým společnostem dva miliony tun biopaliv.
Lufthansa používá směs tradičního paliva a biopaliva od společnosti Neste Oil ve stroji Airbus na pravidelné lince mezi Frankfurtem a Hamburkem. Společnost bdue sledovat nejen redukci emisí, ale také vliv biopaliva na motor. Air France-KLM a britská Thomson Airways zahájí komerční lety s využitím biopaliv v září. DO paliva přidávají stolní olej.
Kolem biopaliv se také rozpoutala diskuse o tom, do jaké míry jsou skutečně ekologická, když by se půda pro pěstování těchto plodin dala využít pro produkci potravin. Lufthansa se však brání, že produkce biopaliv není přímou konkurencí pro produkci potravin a že nelikviduje pralesy.