Ztráta 537 životů během dvou nehod značně podkopává snahy Malaysian Airlines udržet se na trhu. Už měsíc před ukrajinskou nehodou Khazanah spočítal, že polostátní letecká společnost má peníze nanejvýš na rok.
S akciemi se naposledy obchodovalo v pátek, tedy jeden den po sestřelení letu MH17 nad východní Ukrajinou. Hodnota Malaysian Airline System (MAS), jak zní oficiální název malajsijké letecké společnosti na kualalumpurské burze, tehdy spadla o jedenáct procent. Ani jeden z patnácti analytiků, kteří na akcie MAS vydávají investiční doporučení, neradí akcie nakupovat.
Podle mnohých odborníků by bankrot společnosti a ukončení činnosti byly nejlepším řešením.
„Stejně zkrachují, protože je čeká řada žalob za nedbalost. Určitě se najde řada agresivních právních firem, které pozůstalým nabídnou takzvanou pomoc,“ sdělil na dotaz deníku E15 londýnský právník Iain Leighton. Naráží tak na skutečnost, že se malajsijský Boeing vydal po trase, které se jiné letecké společnosti, například australský Qantas či jihokorejská Asiana, záměrně vyhýbaly.
malajsijské aerolinky |