Masakr na nebesích. Aerolinky drtí likvidační vlna
Přes dvacet většinou nízkonákladových aerolinek zkrachovalo loni, další odpadlíci dolétali letos. A zřejmě bude ještě hůř. Naposledy došla hotovost německé Germanii, která podala insolvenční návrh začátkem týdne. V kontextu celého trhu letecké dopravy však představuje konec této aerolinky s třicetiletou historií jen malý střípek v mozaice nevyhnutelných krachů.
„Dobré časy končí. Aerolinkám rostou ceny paliva i ostatní náklady. Spousta se jich pustila do expanze pod dojmem dobrých časů. Příkladem je právě Germania. Rozlétala příliš mnoho linek, které se nezačaly ekonomicky vracet,“ vysvětluje Petr Kováč, odborník na letecký průmysl z poradenské společnosti C-CorpFin. „Krachy menších aerolinek budou pokračovat i letos,“ dodává.
Vedle Germanie skončily na začátku roku britské aerolinky Flybe, které pohltilo konsorcium firem Virgin Atlantic, Stobart Group a Cyrus Capital Partners.
Do řady neúspěšných loni v září zabředla i pobočka polsko-litevské společnosti Small Planet, jež požádala o ochranu před věřiteli.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!