V materiálu je uvedeno, že poslední práce na technologické části stavby budou dokončeny v listopadu 2014. „Předpoklad uvedení do zkušebního provozu: přelom 2014/2015,“ píše se v materiálu. Podle původního plánu mělo metro v prodlouženém úseku jezdit již poslední tři měsíce příštího roku. Příčina zpoždění v materiálu uvedena není.
Podle dopravního podniku předání díla v listopadu bylo plánováno od počátku, o zpoždění se prý proto nedá mluvit. „V současné době vše směřuje k tomu, že naopak bude dodržen původní termín předání díla. Tím byl vždy listopad 2014. Dřívější termíny se vždy pohybovaly v rovině přání či spekulací a nebyly nikdy z naší strany či ze strany dodavatelů potvrzeny. O žádném zpoždění či novém termínu proto v tuto chvíli nelze hovořit,“ řekl ČTK mluvčí DPP Jiří Štábl.
Radní pro dopravu Jiří Pařízek v minulém týdnu ČTK řekl, že město chce po dopravním podniku zpracovat analýzu, v které bude uvedeno, zda se a z jakého důvodu zprovoznění metra zpozdí a případně kdo za to nese vinu.
Dostavba Metra A do Motola |
---|
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. |
Dosud za zhruba šestikilometrový úsek město podle materiálu obdrželo a odsouhlasilo faktury za zhruba 10,47 miliardy korun, z toho za stavební část to je 9,27 miliardy korun. Celkové náklady budou 22,5 miliardy.
Dělníci v současné době v rámci stavby například v úseku mezi Dejvickou a Bořislavkou armují stěny nebo budují odvětrávací komín a „probíhá příprava na betonáž přechodu mezi hloubenou a raženou částí“. Ve stanicích Nádraží Veleslavín a Petřiny zase betonují podlahy a dělají omítky a štuky.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.
Pražské metro |
---|
Celková délka: 59,5 kilometru Počet stanic: 57 |
Počet tras: tři - A (Dejvická-Depo Hostivař) - 11,3 km; 13 stanic - B (Černý Most-Zličín) - 25,6 km; 24 stanic - C (Háje-Letňany) - 22,7 km; 20 stanic |
První otevřený úsek: Kačerov-Florenc (trasa C, 6,6 km, devět stanic), 10. května 1974 |
Poslední otevřený úsek: Ládví - Letňany (trasa C, 4,6 km, tři stanice), 9. května 2008 |
Počet cestujících: 531 milionů/rok (2011) |
Průměrná cestovní rychlost: 34,6 km/h |
Připravované rozšíření metra: - prodloužení trasy A v úseku Dejvická - Nemocnice Motol by mělo být dokončeno v roce 2014; délka 6,1 km, čtyři stanice. - Praha původně plánovala prodloužit trasu A až na letiště v Ruzyni (přes stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Staré letiště), ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila. - Rada hlavního města Prahy dnes schválila záměr výstavby trasy metra I.D z Pankráce do Písnice v délce zhruba deset km. - Kromě úseku I.D od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácem. |