Drahám by se tím vyřešil například problém se splátkou za rychlovlaky Railjet. Prachař transakci včera jednoznačně podpořil. „Není možné, aby část infrastruktury patřila Českým drahám a druhá část správě železnic. To je nejhorší možný stav,“ řekl deníku E15 ministr. Materiál chce v příštích měsících předložit vládě se svým doporučujícím stanoviskem.
Ještě předtím požádá o názor Evropskou komisi. Konkurence v čele s Radimem Jančurou totiž převod kritizuje a mluví o nedovolené veřejné podpoře. Prachař proto zatím neví, zda se majetek bude převádět za tržní cenu, která se dle posledního odhadu blíží sedmi miliardám, nebo cenu účetní, jež činí zhruba tři miliardy.
Na problém zadělala transformace drah z roku 2002. Dělení majetku mezi ČD a SŽDC proběhlo tehdy velmi nešikovně až absurdně. Příkladem mohou být nástupiště. Zatímco většina jich patří SŽDC, všechna první nástupiště vlastní dráhy.
Dokončení převodu majetku ministr považuje za hlavní úkol. Teprve pak rozhodne, zda a jak se uskuteční otevření trhu dotované železnice.