Ministr Žák chce, aby dostavbu metra kontrolovala soukromá firma
„Nejde o žádnou novinku, podobné služby pro ministerstvo vykonávaly firmy, které splnily stanovené podmínky i v minulosti,“ uvedl mluvčí resortu dopravy Martin Novák. V minulosti ale ministerstvo tyto zakázky soutěžilo jednotlivě na konkrétní kontrolní akce a nyní využilo rámcové smlouvy z května letošního roku. Z tohoto řízení vzešlo osm společností, kterým nyní bude úřad jednotlivé zakázky přidělovat na základě nejlacinější podané nabídky, dodal mluvčí s tím, že se úřad tímto způsobem snaží předejít průtahům při soutěžích, kdy se neúspěšní uchazeči často odvolávají k antimonopolnímu úřadu.
Společnost Infram má mimo jiné zkontrolovat oprávněnost fakturovaných prací včetně schválených víceprací a posoudit jejich způsobilost pro financování z evropských dotací. Podobné je to u návrhu smlouvy na kontrolu stavby dálnice z Tábora do Veselí nad Lužnicí, za které má získat společnost Fram Consult 8,7 milionu korun a kontrolou trati z Votic do Benešova, kterou za 3,6 milionu má získat společnost NDCon.
Prohlédněte si vizualizace nových stanic trasy metra A
Náklady na dokončení čtyř nových stanic metra se odhadují na 22,5 miliardy korun a část peněz na stavbu má jít z evropského Operačního programu doprava I. Kvůli údajným diskriminačním podmínkám při zadání smlouvy, ale ministerstvo dopravy letos v září magistrátu zkrátilo dotační strop o 3,9 miliardy korun na 7,4 miliardy korun. Praha proto požádala o možnost převést nevyčerpané prostředky na jiné dopravní projekty.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Dokončení stavby se podle posledních informací zpozdí. Přesune se z podzimu příštího roku na začátek roku 2015.
Finanční plán výstavby prodloužení metra A (v mld.Kč): | ||||
---|---|---|---|---|
do 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
Praha | 3,180 | - | 0,137 | 0,229 |
EU | - | 1,971 | 5,510 | - |
EIB | 4,446 | 3,600 | 2,954 | - |
vlastní zdroje DPP | 0,473 | - | - | - |
celkem | 8,099 | 5,571 | 8,601 | 0,229 |
Dostavba metra do Motola |
---|
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola se odhadují na 22,5 miliardy. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. |