Nákup Railjetů už stvrdily podpisem i rakouské dráhy | E15.cz

Nákup Railjetů už stvrdily podpisem i rakouské dráhy

Railjet
Railjet
• 
ZDROJ: Harald Eisenberger

nes

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Společnosti České dráhy (ČD), Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens uzavřely smlouvu na dodání 16 sedmivozových jednotek Viaggio Comfort, známých pod obchodní značkou ÖBB Railjet, v hodnotě 200 465 900 eur. Soupravy budou dodány v letech 2013 až 2014 a jsou určeny především pro mezistátní dopravu mezi Českou republikou, Rakouskem a Německem. Cestovat s nimi bude i velká část zákazníků ve vnitrostátní přepravě, zejména na trase Brno – Praha – Ústí nad Labem.

„Pořízení moderních souprav pro vysokou rychlost znamená posílení pozice Českých drah v mezistátní dálkové dopravě ve střední Evropě,“ uvedl při podpisu kontraktu Petr Žaluda, předseda představenstva a generální ředitel ČD. „Kupujeme vyzkoušený a ve střední Evropě schválený vlak. Náhradu současných mezistátních souprav novými jednotkami tak zahájíme již v průběhu roku 2013. Podstatná je velmi zajímavá cena, která je řádově v desítkách procent nižší než při nákupu obdobných vysokorychlostních souprav,“ řekl Žaluda.

České dráhy plánují provoz souprav především na mezistátních tratích z Prahy do Hamburku, do Vídně a Grazu. „Nabízené soupravy jsou speciálně vyvinuty pro země, které postupně zavádějí systém vysokorychlostních železnic. V sousedním Rakousku, Německu, Švýcarsku a Maďarsku jsou více než dva roky v provozu, a tudíž jsou již odzkoušené a prověřené v běžném provozu. Protože jde o část zakázky pro Rakouské spolkové dráhy, jejichž soupravy jsou stále ve výrobě, získají České dráhy své jednotky nejen za rekordně nízkou cenu, ale i za krátký čas a mohou je ihned nasadit do provozu,“ říká Ing. Jan Maj, ředitel divize Mobility skupiny Siemens Česká republika.

Soupravy Viaggio Comfort jsou sedmivozové netrakční jednotky s řídícím vozem. Jejich kapacita je asi 400 míst a jsou určeny pro provoz rychlostí až 230 km/h.

Nabídka koncernu Siemens pro České dráhy vycházela z kontraktu s Rakouskými spolkovými drahami. V roce 2006 Rakouské spolkové dráhy uzavřely se společností Siemens smlouvu na dodání 67 vlakových souprav. Posléze však ztratily o dodání posledních 16 souprav zájem, a proto je Siemens mohl se souhlasem ÖBB nabídnout za zvýhodněných podmínek Českým drahám.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

Autor: nes

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah