„S obnovou samotného tunelu se v tomto projektu nepočítá, dojde na ní ve vzdálenější budoucnosti,“ řekl serveru E15.cz Tomáš Drvota ze SŽDC. Dělníci by měli na stavbě poprvé kopnout začátkem roku 2014, aktuálně správa za pomoci soutěže hledá projektanty.
Projektová dokumentace přitom může stát dle odhadů kolem 150 milionů korun. Čtvrtý železniční koridor je poslední velkou modernizací starých tranzitních tratí, o které rozhodla vláda v první polovině devadesátých let. Celkové náklady odhaduje SŽDC na 42 miliard korun. Hotovy jsou nyní především úseky mezi hlavním městem a Benešovem, čilý stavební ruch panuje v nových tunelech u Votic a v Českých Budějovicích.
Čtvrtý koridor bude prvním, který se napojí na největší pražské nádraží od jihu. Předběhne tak plzeňskou rychlotrať, u které není zatím vyřešen přechod přes Vltavu. Pokud jde o nákladnost pražských železničních staveb, primát posledních desetiletí drží takzvané Nové spojení. Estakáda mostů a tunelů pod vrchem Vítkovem, která přivádí vlaky na „hlavák“ ze severu, vyšla stát na devět miliard korun. Otevřela se v roce 2008.