Do majetku správy železnic má přejít na 1500 nemovitostí, z toho je zhruba tisícovka nádražních budov. Dráhy by za to měly inkasovat 3,24 miliardy korun. Ministerstvo dopravy převod prosazuje mimo jiné proto, aby zrovnoprávnilo dopravce v přístupu k nádražní infrastruktuře. Dráhy navíc nemají peníze na to, aby často zchátralé budovy opravily. Naopak SŽDC už dříve avizovala, že do nádraží nalije s využitím fondu miliardy. Stavební firmy se tak mohou těšit na solidní byznys.
Věc ale není zcela bez háčků. Například interní právní analýza identifikovala hned několik rizik pro České dráhy, server E15.cz o dokumentu informoval v úterý.
Šéf Českých drah Pavel Krtek ale dnes uvedl, že dokument nevychází z aktuálního stavu transakce a popis problémů je zkreslený. Představenstvo přitom o dokumentu jednalo v pondělí a je datován 29. lednem. „Zpracovaný dokument rovněž nezahrnuje rizika ohledně možného poškození Českých drah v případě, kdy by celá transakce nebyla realizována,“ doplnil Krtek.
Dle dnešního rozhodnutí řídícího výboru ponese za převod zodpovědnost především představenstvo a dozorčí rada, řídící výbor už se transakcí a jejími konkrétními parametry zabývat nebude.