Nedaří se například tradiční dánské přepravní společnosti Moeller-Maersk, které ve druhém čtvrtletí letošního roku prudce propadl čistý zisk o 89 procent na 118 milionů dolarů. „Jako konglomerát zažíváme poměrně unikátní situaci, kdy je poptávka slabá všude tam, kde působíme,“ uvedl Soren Skou, ředitel společnosti Maersk pro Financial Times s tím, že vedení firmy pokládá výsledky za neuspokojivé, a to i přes snahy, které měly vést k výrazné nákladové optimalizaci.
Prohlédněte si největší kontejnerové lodě světa
Důvodem byly průměrné kontejnerové ceny, které poklesly o 24 procent, především kvůli nižší ceně ropy. Tradiční kvantitativní logistika bude kvůli pomalému růstu světového obchodu a intenzivní konkurenci stále obtížnější. Zcela opačný vývoj je ale u logistických společností, které se zaměřují na rychlé dodání zboží především koncovému zákazníkovi, hlavně z důvodu rostoucího zájmu o on-line nákupy.
Například zisk logistického giganta Deutsche Post DHL vzrostl ve druhém čtvrtletí nejvíce za posledních 4,5 roku a dosáhl 752 milionů eur oproti 537 milionům eur v minulém roce. DHL také ohlásila investici ve výši 137 milionů amerických dolarů do distribučních center ve Spojených státech. Ještě lepší výsledky měla společnost Amazon, která také mohutně expanduje v logistice. Ve svém druhém čtvrtletí zvýšila svůj zisk na 857 milionů z loňských 92 milionů dolarů.