Nový jízdní řád: komplikace se v Praze čekají v pondělí

tramvaje 15T Forcity

tramvaje 15T Forcity Zdroj: 7

Během prvního dne nového jízdního řádu pražské MHD se dosud žádné komplikace neobjevily, řekli zástupci dopravního podniku (DP). Dispečink DP během dopoledne a poledne nezaznamenal, že by některé linky nebyly schopné pojmout cestující, autobusové a tramvajové linky jezdí bez závažných zpoždění, řekl Aneta Řehková z tiskového odboru DP. Ve srovnání s jinými dny se ale na informační centrum pražského dopravního podniku obrací více lidí s dotazy ohledně změn v MHD.

„Naši pracovníci od rána vyřešili na 250 telefonických hovorů, nejvíce mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou,“ uvedla vedoucí informačního centra pražské MHD Věra Nováková. Množství dotazů bude podle ní po poledni spíše vyšší než nižší. Celkově by se tak na infocentrum mohlo obrátit na 600 lidí, což je téměř o polovinu více dotazů, než kolik řeší v kterýkoliv jiný den.

Nejčastějším dotazem, který lidé zaměstnancům informačního centra kladou, je důvod, proč se vůbec změny v dopravě dějí. Někteří jsou změnami zaskočeni a potřebují poradit nový spoj, dodala Nováková. Častěji se podle ní ptají starší lidé. Nalezení náhradního spojení rovněž ve větší míře potřebují lidé z Prahy 4, Horních Měcholup a Petrovic. To prý může být dáno spojením většího množství změn v těchto oblastech a skutečností, že v těchto částech města žije větší množství starších lidí, pro které je telefon nejběžnějším prostředkem pro získávání informací, uvedla vedoucí dopravního infocentra.

Větší komplikace související se změnou jízdního řádu se očekávají v pondělí 3. září, kdy se řada lidí vrací z dovolené a kdy jdou děti poprvé do škol. Nový jízdní řád počítá se zavedením 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které budou mít ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům budou cestující svážet běžné a minibusové linky. Jezdit bude nově také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplní čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky pojedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, budou autobusové linky omezeny a lidé budou muset více přestupovat. Dotkne se to například Evropské třídy či Plzeňské ulice. Zrušeny budou také tramvaje číslo 15, 19 a 21.