Opravy D1 na Vysočině budou pokračovat. OHL ŽS dostane víc peněz

Firma OHL ŽS, která zvítězila ve výběrovém řízení na modernizaci úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší s cenou necelých 600 milionů korun, což bylo o více než 360 milionů korun laciněji, než kolik předpokládal projekt, rekonstrukci opakovaně přerušovala. Stěžovala si na nevyhovující podloží na krajnicích. „Z původního požadavku zhotovitele na navýšení rozpočtu stavby o vícepráce za 69 milionů korun jsme se oboustranně shodli na technickém řešení, které nepřesáhne deset milionů korun,“ řekl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica.
Trasa dálnice D1
Stavební firma přišla podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové s technickým řešením, které umožní stavbu zrychlit, a dohnat tak skluz, který tento úsek kvůli sporům o kvalitu podloží proti zbylým modernizovaným úsekům nabral. Do začátku prosince, kdy by se měly práce na opravách D1 na zimu přerušit, by mělo být hotové provizorní rozšíření silnice. S bouráním současného povrchu vozovky a pokládkou nového by se pak mělo začít na začátku příští stavební sezony na jaře 2014.
Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 modernizuje na dalších třech úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.