Opravy D1 na Vysočině budou pokračovat. OHL ŽS dostane víc peněz

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Mlada fronta E15

ČTK , nos
Společnost OHL ŽS obnoví opravy dálnice D1 na Vysočině. S Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) se dohodla na navýšení ceny zakázky o maximálně deset milionů korun, které by měly pokrýt vícepráce spojené s komplikacemi, které zadání stavby nepředpokládalo.

Firma OHL ŽS, která zvítězila ve výběrovém řízení na modernizaci úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší s cenou necelých 600 milionů korun, což bylo o více než 360 milionů korun laciněji, než kolik předpokládal projekt, rekonstrukci opakovaně přerušovala. Stěžovala si na nevyhovující podloží na krajnicích. „Z původního požadavku zhotovitele na navýšení rozpočtu stavby o vícepráce za 69 milionů korun jsme se oboustranně shodli na technickém řešení, které nepřesáhne deset milionů korun,“ řekl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica.

Trasa dálnice D1Mapa dálnice D1Mapa dálnice D1 | RSD

Stavební firma přišla podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové s technickým řešením, které umožní stavbu zrychlit, a dohnat tak skluz, který tento úsek kvůli sporům o kvalitu podloží proti zbylým modernizovaným úsekům nabral. Do začátku prosince, kdy by se měly práce na opravách D1 na zimu přerušit, by mělo být hotové provizorní rozšíření silnice. S bouráním současného povrchu vozovky a pokládkou nového by se pak mělo začít na začátku příští stavební sezony na jaře 2014.

Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 modernizuje na dalších třech úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.