Podle zastánců projektu ušetří Plzeň přes dvě miliardy korun oproti tomu, pokud by stavěla depo sama a o vozy se nadále staral PMDP. Podle odpůrců je kontrakt příliš dlouhý i s ohledem na možné riziko zániku firem. Upozorňují, že takto rozsáhlý PPP projekt, tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru, v ČR dosud neexistuje. Z přítomných 40 zastupitelů hlasovalo pro 30, hlavně z ODS a ČSSD.
Podle konsorcia firem Škoda City Service v čele se Škoda Transportation, které vyhrálo výběrové řízení, je projekt výhodný. „Oproti odhadovaným nákladům zadavatele by celková úspora v průběhu 29 let trvání PPP představovala 2,14 miliardy, což je 15 procent,“ řekl deníku E15 šéf Škody Josef Bernard.
Roční splátka za opravy tramvají, trolejbusů a autobusů by byla 240 milionů, od roku 2015 by pak radnice ještě šestadvacet let splácela 98 milionů za nové depo. Přitom jen servis vozového parku nyní stojí 280 milionů. PPP by tedy ušetřil 40 milionů ročně.