Změny ve vedení tramvajových linek začne Ropid zpracovávat od přelomu října a listopadu, jejich případné zavedení plánuje až od července příštího roku. „Potřeba se zabývat podobou sítě denních tramvajových linek vyplynula v posledním období z řady podnětů od cestujících, výrazného poklesu vytížení spojů v některých úsecích a z nespokojenosti řady městských částí s řadou změn, které byly v tramvajovém provozu přijaty,“ píše se v dokumentu, který schválili radní.
Jednotný interval a zaměření na takzvané metrolinky systém neumožňuje pružně reagovat na poptávku cestujících. Do vypracovávání změn systému tramvají se bude moci zapojit i laická a odborná veřejnost.
Nové linky na západě
V případě autobusových linek bude Ropid řešit i jejich zavedení do tunelů městského okruhu, například do Strahovského tunelu nebo tunelu Blanka. Ropid má nyní přichystáno osm variant, jak spoje tunely vést, konkrétně ale v dokumentu popsány nejsou. „Aktuálně lze doporučit primární realizaci linky vedené Brusnickým a Bubenečským tunelem spojující zastávky Dejvická a Hradčanská s Prosekem a Letňany,“ stojí v dokumentu.
Do systému pražské integrované dopravy (PID) by měla od 1. července 2016 přibýt i oblast Kladenska. Integrace bude mít vliv na dopravu v západní části hlavního města. „Jedná se o první etapu integrace této oblasti, která bude zahrnovat především linky, které mají primární účel ve spojení s hlavním městem Prahou,“ píše se v materiálu.
První změny už v prosinci
První změny ale čekají na cestující už letos v prosinci. Ropid musí přizpůsobit některé spoje celostátním změnám v jízdních řádech. Pokud by tak neučinil, některé spoje by na sebe nemusely navazovat. Celostátní změny by se měly uskutečnit k 13. prosinci 2015.
Ropid rovněž provede sčítání cestujících v metru a noční MHD. Průzkum v metru se uskuteční 11. listopadu, v noční dopravě pak 13. a 14. listopadu. V síti nočních linek by k úpravám podle materiálu mělo dojít v březnu 2016.