Pražskému letišti ubývá destinací, očekává ale nárůst pasažérů

„V průběhu sezóny zkrachovalo nebo ukončilo činnost sedm aerolinek,“ uvedla mluvčí pražského letiště Eva Krejčí. Čtyři nové naopak přibyly. Některé destinace zrušily České aerolinie, které jsou i přes redukci letadlové flotily i sítě letů stále největším dopravcem na pražském letišti. Mezi společnostmi, které ukončily provoz, byly Job Air, Wind Jet, City Airline, Cimber Air, Bmibaby, Iceland Express a Aerosvit.
Přestože se počet linek mírně snížil, dopravci je využívají častěji, vysvětlila důvod předpokládaného nárůstu kapacity Krejčí. Vysoká očekávání má letiště od nepravidelné charterové dopravy. V této dopravě budou podle plánovaných kapacit nejčastěji vypravovány lety do prázdninových letovisek Antalya, Hurghada, Burgas, Monastir a Marsa Allam.
ČSA přidávají Soul, Curych nebo Perm
Šest destinací proti loňskému létu ubude Českým aeroliniím, které tak budou obsluhovat linky do 42 letišť ve 24 zemích. Významnou novinkou pro národního dopravce bude návrat na dálkové linky. Od 1. června by ČSA měly dvěma svými lety doplnit Korean Air na trase Praha - Soul. S korejskými aerolinkami, které by se co nevidět měly stát minoritním akcionářem ČSA, tuzemský dopravce dlouhodobě spolupracuje na základě takzvané dohody o sdílení kódu.
Kromě Soulu přidají ČSA do letního řádu pravidelná spojení do Curychu, Florencie, Mnichova, Nice a ruského Permu a rozšíří spolupráci s partnerskými aeroliniemi. Přestanou létat do ukrajinského Doněcku a do Lvova.
Letní letový řád začíná 31. března a platí do 26. října 2013. Nejčastěji budou v tomto období letadla z Ruzyně směřovat do Paříže, Moskvy a Frankfurtu. Zemí s nejvyšším počtem míst, kam se bude v letní sezóně pravidelně létat, je Itálie s třinácti destinacemi.