Přeprava kamionových návěsů po kolejích prudce roste

Podle šéfa firmy Vladimíra Fischera na tom mají zásluhu především tuzemští dopravci, jejichž podíl je letos poprvé nadpoloviční. Celoroční odhad firmy činí 8400 návěsů, z toho 4700 od českých firem. „České firmy s tímto druhem přepravy neměly zkušenost, postupně ale uvěřily, že to má smysl a že je to dlouhodobá záležitost,“ uvedl Fischer.
Společnost Bohemiakombi začala vozit kamionové návěsy v roce 2006, teprve v roce 2008 ale získala prvního českého dopravce. Po kolejích do západní Evropy a zpět začala vozit své návěsy slánská autodoprava Josef Mička. „Začali s jedním návěsem, dnes jich mají dvacet,“ podotkl Fischer. Podle něj za pomalejším přechodem autodopravců na koleje stojí i nutnost dodatečných investic.
Po kolejích se přepravují speciální návěsy, které mají například pevnější konstrukci i plachtu. Investice do takzvaných intermodálních návěsů a další moderní techniky podpořila jednorázově dotacemi vláda Jana Fischera.
„Navýšení objemů konečně s sebou přineslo ukončení velmi nepříjemné fáze počáteční hluboké ztrátovosti linek a jejich přechod do rentabilního provozování, a to bez jakýchkoli dotací,“ píše se v materiálech firmy Bohemiakombi. Firma vypravuje z Lovosic a Ostravy do německých přístavů 16 ucelených vlaků týdně. Je jediným tuzemským specialistou na přepravu návěsů.
Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.