Podle šéfa firmy Vladimíra Fischera na tom mají zásluhu především tuzemští dopravci, jejichž podíl je letos poprvé nadpoloviční. Celoroční odhad firmy činí 8400 návěsů, z toho 4700 od českých firem. „České firmy s tímto druhem přepravy neměly zkušenost, postupně ale uvěřily, že to má smysl a že je to dlouhodobá záležitost,“ uvedl Fischer.
Společnost Bohemiakombi začala vozit kamionové návěsy v roce 2006, teprve v roce 2008 ale získala prvního českého dopravce. Po kolejích do západní Evropy a zpět začala vozit své návěsy slánská autodoprava Josef Mička. „Začali s jedním návěsem, dnes jich mají dvacet,“ podotkl Fischer. Podle něj za pomalejším přechodem autodopravců na koleje stojí i nutnost dodatečných investic.
Přeprava návěsů po železnici mezi Českem a Německem|
Po kolejích se přepravují speciální návěsy, které mají například pevnější konstrukci i plachtu. Investice do takzvaných intermodálních návěsů a další moderní techniky podpořila jednorázově dotacemi vláda Jana Fischera.
„Navýšení objemů konečně s sebou přineslo ukončení velmi nepříjemné fáze počáteční hluboké ztrátovosti linek a jejich přechod do rentabilního provozování, a to bez jakýchkoli dotací,“ píše se v materiálech firmy Bohemiakombi. Firma vypravuje z Lovosic a Ostravy do německých přístavů 16 ucelených vlaků týdně. Je jediným tuzemským specialistou na přepravu návěsů.
Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.