Proměnu Holešovic zahájí modernizace železničního koridoru za 3,8 miliardy korun

Modernizace úseku Bubny-Výstaviště

Modernizace úseku Bubny-Výstaviště Zdroj: Správa železnic

Modernizace úseku Bubny-Výstaviště
Modernizace úseku Bubny-Výstaviště
Modernizace úseku Bubny-Výstaviště
Modernizace úseku Bubny-Výstaviště
Modernizace úseku Bubny-Výstaviště
57
Fotogalerie

Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele úseku mezi stanicemi Praha-Bubny a Praha-Výstaviště. Cena za modernizaci úseku trati, který je součástí koridoru z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla, by se měla pohybovat okolo 3,8 miliardy korun. Realizací stavby včetně nádraží Praha-Bubny začne zásadní proměna Holešovic, během které vyroste budova Vltavské filharmonie i nová městská čtvrť Bubny-Zátory. Modernizace železničního koridoru by měla být hotova do roku 2025.

„Celá čtvrť projde výrazným rozvojem, jehož součástí bude modernizace železniční infrastruktury. Výběrové řízení na zhotovitele tohoto úseku je důležitým milníkem pro celý koridor z Prahy do Kladna. Spolu s kladenským úsekem je to faktický začátek stavby,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.

Nejvýraznější stavbou na modernizované trati bude železniční stanice Praha-Bubny, která se stane součástí nové čtvrti a bude propojena podzemním vestibulem se stanicí metra C Vltavská. Architektonické řešení nového nádraží má na starosti tým studia Jakub Cígler architekti. V první fázi vznikne jednoduchá budova s travnatou střechou, ve druhé spolu s výstavbou celé nové čtvrti Bubny-Zátory vyroste přímo nad nádražím administrativní budova.

Na budoucí podobu stanice Praha-Bubny se podívejte ve videu:

Video placeholde
Budoucí podoba stanice Praha-Bubny • Správa železnic

„Území Bubnů potřebuje rehabilitaci, je to obrovská jizva na tváři Prahy a já doufám, že díky tomuto rozvoji se podaří území zlepšit. Pro Prahu 7 to znamená, že bude mít také velmi rychlé spojení na všechny linky metra. Pracujeme také na prověřovací studii propojení mezi ulicí Dělnickou a Veletržní, což by opět velmi zlepšilo průchodnost území,“ sdělil starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Nádraží spolu s budovou Vltavské filharmonie se stane centrem nové čtvrti. Význam úseku pozvedne také zastávka Praha-Výstaviště, která by měla výrazně ulevit pražské dopravě v době konání veletrhů, koncertů nebo sportovních akcí. Zastávku na okraji parku Stromovka navrhne ateliér dh architekti.

Podívejte se, jak se lokalita promění:

Modernizovaná trať povede Holešovicemi z velké části po nové estakádě s velkorysými mostními oblouky, které umožní vkládání prosklených vestaveb obchodů, kaváren a dalších komerčních zařízení. „V případě, že se tak nestane, umožní estakáda vzdušné a pocitově bezpečné propojení území na obou stranách trati,“ dodal Jiří Svoboda.

Nové propojení, jehož hlavním uzlem v centru města bude Masarykovo nádraží, umožní cestovat mezi centrem a letištěm každých deset minut rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Správa železnic rozdělila celou trať do sedmi úseků, které připravuje samostatně. V současnosti je hotový jediný, a to na Negrelliho viaduktu, jenž je součástí spojení Masarykova nádraží a zastávky Praha-Bubny. Modernizace celé trati za téměř čtyřicet miliard korun by měla být hotova v roce 2029.