První úsek metra D postaví Subterra, Hochtief a Strabag. O tři miliardy dráž, než Praha čekala
První úsek pražského metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova zná svého zhotovitele. Zakázku Dopravní podnik hl. m. Prahy podepsal se sdružením stavebních firem v čele se společnostmi Subterra, Hochtief a Strabag, píše server Zdopravy.cz. Cena činí 13,75 miliardy korun, investor původně očekával náklady o tři miliardy nižší
DPP smlouvu podepsal ihned poté, co vypršela platnost předběžného opatření vydaného Úřadem na ochranu hospodářské soutěže, které bránilo uzavření smlouvy s vítězem tendru na první část linky D.
V konsorciu se spojilo celkem pět firem: Subterra, Hochtief CZ, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin, což je německá dcera Strabagu.
„Smlouva, která se podepisuje jednou za deset let. Máme zhotovitele stavby prvního úseku metra D. Není na co čekat,“ prohlásil Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP. „Každý ztracený den nás jen na inflaci stojí nemalé peníze," dodal.
Dopravní podnik musí před zahájením stavby ještě získat stavební povolení. Stavba prvního úseku linky měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.
Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.
Kolik stojí provoz metra? Na novou stanici přispívá celá republika