RegioJet přestal v Česku prodělávat, pochlubil se Jančura

Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky

Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky Zdroj: Jan Sindelar, E15

Provoz železničního dopravce RegioJet přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. Do mírné ztráty ale firmu stále tlačí účetní operace, řekl majitel Student Agency, kam RegioJet patří, Radim Jančura.

RegioJetu začal jezdit na trase mezi Prahou a Ostravou v září 2011. V následujících letech skončila společnost ve ztrátě, v roce 2012 prodělala 76 milionů a o rok později 92 milionů korun. Ziskový byl provoz na Slovensku, kde dopravce jezdí v závazku veřejné služby na trase mezi Bratislavou a Komárnem, za což pobírá dotace.

Zlepšení ekonomiky vlaků, které společnost provozuje na komerční riziko, souvisí s nákupem vozidel od rakouských drah ÖBB. „Kvůli nim firma mohla výrazně prodloužit své soupravy,“ sdělil ČTK Jančura. Nákupem 45 vagonů na začátku letošního roku zdvojnásobil Regiojet svůj vozidlový park a delší soupravy až s deseti vozy začal nasazovat letos na jaře.

Ztrátu na trase mezi Prahou a Ostravskem společnost připisuje cenové válce způsobené konkurenčním bojem tří dopravců. RegioJet podobně jako druhý soukromý dopravce Leo Express obviňují státní České dráhy z používání podnákladových cen.

Kromě uvedených linek RegioJet od října prodloužil linku Praha - Ostrava - Žilina o úsek do Popradu a Košic. Od prosince plánuje vypravit tři páry vlaků mezi slovenským hlavním městem a Košicemi.

Jančurovy firmy
Autobusový dopravce Student Agency a jeho železniční obdoba RegioJet nejsou jedinými společnostmi podnikatele Jančury. Do skupiny Student Agency rovněž patří cestovní agentura Dovolená.cz. Nedávno se Jančura pustil do provozování taxislužby v Praze.