„Když si ekonomicky vyhodnotíme, že z podnikatelského hlediska je pro nás výhodné operovat na trase, vstoupíme na tuto trať. Ten byznys je jednou z priorit. Je to otázka přibližně dvou let,“ uvedl Ondrůj.
Proti zvýšení konkurence v dálkové vlakové dopravě nic nenamítá ani slovenské ministerstvo dopravy. „Železniční dopravní cesta je otevřená všem zájemcům o vstup a kterýkoliv zájemce může provozovat IC přepravu na stejném principu, bez příspěvku za výkony ve veřejném zájmu,“ poznamenal mluvčí ministerstva Martin Kóňa. Na trase Bratislava - Košice provozuje osobní dopravu státní železniční společnost ZSSK, rovněž bez státních dotací.
RegioJet už za minulé slovenské vlády projevil zájem o provozování státem dotovaných vlaků na třech dalších regionálních linkách. Podle Pravdy usiluje také o osobní vlakovou dopravu z Bratislavy do Trnavy. O liberalizaci přepravy cestujících na tomto zhruba 50 kilometrů dlouhém úseku, který je součástí páteřní železniční tratě, stát ale neuvažuje.
Na českou železnici vstoupil RegioJet loni v září. Na lince z Prahy do Ostravy konkuruje Českým drahám, nedávno na ní navýšil kapacitu vlaků. Část spojů zajíždí také do severoslovenské Žiliny.