RegioJet uskuteční největší nákup své historie. Dopravce pořídí nové lokomotivy Bombardier

Bombardier TRAXX MS3

Bombardier TRAXX MS3 Zdroj: RegioJet

Bombardier TRAXX MS3
Bombardier TRAXX MS3
Bombardier TRAXX MS3
Bombardier TRAXX MS3
5
Fotogalerie

Tuzemský autobusový a železniční dopravce RegioJet hodlá v příštím roce zdvojnásobit své přepravní výkony. Chystá proto největší jednorázový nákup železniční techniky ve své historii. Od kanadského koncernu Bombardier pořídí patnáct nových vícesystémových lokomotiv Traxx MS3, které mohou jezdit na více napájecích systémech využívaných v evropských zemích. Na dodávku dalších až desítek strojů má opci.

RegioJet je podle webových stránek Bombardieru prvním dopravcem, který si nový model lokomotiv objednal. Cena jednoho stroje se na trhu pohybuje okolo sta milionů korun. Přesnou výši kontraktu však podnik neuvedl. 

Dopravce, který spadá pod společnost Student Agency podnikatele Radima Vančury, si od nákupu slibuje zvýšení efektivity a pohodlí cestování stejně jako snížení provozních nákladů. „Nové lokomotivy umožní další expanzi služeb v celém regionu střední Evropy,“ doplnil další důvod provozní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

Nové lokomotivy se dostanou do provozu v příštím roce. „Nasadíme je na všechny typy dálkových spojů – jak na vnitrostátní spoje včetně nově připravovaných na trase Brno–Ostrava–Bohumín, tak na mezinárodní spoje jezdící na trasách Praha–Ostravsko–Košice nebo Praha–Brno–Bratislava/Vídeň,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Doplnil, že stroje budou jezdit od června příštího roku na chystané trase Praha–Vídeň–Budapešť.

RegioJet nyní na svých linkách používá i starší generaci lokomotiv Bombardier TRAXX MS2e. Mimo nich má ve flotile i pronajaté lokomotivy Siemens Vectron a také třicet let staré lokomotivy Škoda. Do budoucna však chce RegioJet vsadit především na vícesystémové lokomotivy. Tedy ty, které mohou jezdit na více napájecích systémech.

Nové stroje MS3 podle výrobce vynikají oproti předchozí verzi především nižší spotřebou a vyšším výkonem. Nejvyšší rychlost těchto strojů vyráběných v německém Kasselu dosahuje 160 kilometrů za hodinu. 

RegioJet kromě nákupu lokomotiv plánuje v nejbližších dvou až třech letech také významnou modernizaci vagonů. „Máme připravené další nákupy a rekonstrukce vozů v hodnotě přesahující miliardu korun,“ sdělil Ondrůj. Dopravce chce především zvýšit počet míst pro cestující. „Momentálně běží dodávky šestnácti nových vozů Astra s individuálními obrazovkami v sedačkách,“ doplnil Ondrůj.