Firma také zvažovala Ekvádor, odkud chtěla svých více než osm tisíc obchodů zásobit banány. „Přístup maďarské vlády přesvědčil vedení Magnitu, aby základnu vybudovalo v Maďarsku, i když rusko-ukrajinský konflikt do jisté míry kazil naše šance,“ uvedl Szilárd Kiss, který má na ministerstvu hospodářství na starosti východní ekonomické vztahy. „Zboží ze západní Evropy převážejí kamiony Magnitu v současnosti přes Bělorusko,“ dodal s tím, že nyní společnost využije i Maďarsko.
Starosta města Záhony Imre Háda řekl, že pozemky, kde bude stát středisko Magnitu, jsou ještě v soukromém vlastnictví. S majiteli bude jednat ruská strana, do definitivního vyřešení záležitosti si bude parcely patrně pronajímat. Starosta Tiszabezdédu Attila Daku počítá s tím, že už samotné na léto plánované zahájení prací přinese dvě stovky nových pracovních míst. Tento počet by pak postupně měl vzrůst na desetinásobek.
Zásobování ruské sítě potravinami
Logistická základna a flotila tisícovky kamionů bude mít na starosti zásobování ruské sítě potravinami nejen ze západní Evropy, ale také z Maďarska. Odtud budou zboží rozvážet do padesáti skladovacích center v Rusku. Magnit působí v 1905 městech a obcích a celkově používá 5720 kamionů. Maďarští výrobci budou řetězci dodávat zejména zeleninu, ovoce, maso a masné produkty či konzervy. Mnozí si od spolupráce slibují mnoho a sní o dodávkách z dob socialismu.
V první etapě by mohlo jít o zboží za deset miliard forintů ročně. Obavy naopak mají maďarští dopravci. Předseda Spolku maďarských silničních přepravců Zoltán Vereczkey tvrdí, že je ve speditérských firmách ohroženo několik tisíc pracovních míst.