Rychlost a komfort. Dráhy za miliardu nakoupí vlaky pro jižní Moravu

Již brzy zamíří do provozu další regionální vlaky pro České dráhy, které ponesou také zvířecí jméno, v tomto případě RegioPanter.

Již brzy zamíří do provozu další regionální vlaky pro České dráhy, které ponesou také zvířecí jméno, v tomto případě RegioPanter. Zdroj: E15 Stepan Bruner

Většího pohodlí se dočkají pasažáři Českých drah na jižní Moravě. Společnost chce na tamní koleje vyslat sedm nových jednotek RegioPanter.

České dráhy (ČD) uzavřely smlouvu se Škodou Vagonkou na nákup sedmi jednotek RegioPanter pro Jihomoravský kraj. Vlaky za 943 milionů korun začnou jezdit v regionální dopravě nejpozději od poloviny roku 2015, staré pantografy by měly nahradit na trati z Brna do Letovic, uvedla mluvčí ČD pro Moravu Kateřina Šubová. Jižní Morava se tak zařadí ke krajům, kde už ČD nasadily v minulých letech nové elektrické jednotky či motorové vozy.

„Nové elektrické nízkopodlažní jednotky výrazně zkvalitní cestování na této důležité a velmi vytížené lince, kde z poloviny nahradí čtyřicet let staré soupravy,“ uvedl ředitel odboru regionální dopravy ČD Ivo Toman. ČD na této lince, která vede i přes okresní Blansko, od loňského prosince zavedly ve špičce interval 15 minut.

Bezbariérové spoje

Pět jednotek bude třívozových a dvě dvouvozové, jedná se o řady 640 a 650, které mohou jezdit na obou proudových systémech, které se používají na území České republiky. Od loňského roku jezdí jednotky RegioPanter například v severních Čechách, na Královéhradecku a Pardubicku, v Olomouckém a Jihočeském kraji.

„Nová vozidla budou na rozdíl od současných provozovaných bezbariérová, budou mít dostatek místa pro kočárky a kola a mají i audiovizuální informační systém. Ve vozech je klimatizace. První vozidla už by měla začít jezdit příští rok v létě,“ uvedl Toman.

Jednotky mohou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Ve dvouvozové je 145 míst k sezení, v třívozové 237. „RegioPanter je také velmi bezpečné vozidlo, které jako jedno z prvních svého typu splňuje přísné 'crashové' normy,“ uvedl Toman.