Škoda Auto míří do Vietnamu. Příští rok zahájí export nových vozů, zvažuje i vlastní továrnu

Výroba Škody Enyaq

Výroba Škody Enyaq Zdroj: Škoda Auto

Výroba motorů v závodě Škody Auto
Výroba aut v závodě Škody Auto
Takhle se vyrábí nové škodovky.
Zrod auta v továrně v Mladé Boleslavi.
Zrod auta z jednotlivých dílů je fantastickou technickou podívanou, ve které má každý člověk i každý stroj své přesné místo.
8
Fotogalerie

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvažuje možný vstup na vietnamský trh. Podle firmy jde o slibný trh, delegace Škoda Auto se například již zúčastnila obchodní cesty do Vietnamu, kde mapovala lokální podmínky pro rozvoj obchodních aktivit. Rozhodnutí o potenciálním vstupu na trh ve Vietnamu však doposud automobilka neučinila, řekl člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.

„Škoda Auto průběžně vyhodnocuje potenciální lokality pro vstup na nové trhy. Vietnamský automobilový trh je relativně malý, avšak nejrychleji rostoucí v jihovýchodní Asii. S 98 miliony obyvatel a rychle rostoucí ekonomikou představuje Vietnam pro značku Škoda velmi slibný trh,“ řekl Jahn. Rozsáhlé možnosti pro spolupráci pak podle něj představují politické a obchodní vazby mezi oběma zeměmi.

O možném vstupu Škody Auto na vietnamský trh informoval také čestný předseda Česko-vietnamské společnosti Marcel Winter. Delegace automobilky podle něj Vietnam navštívila ve dnech 11. až 18. listopadu. 

Škoda Auto podle Wintera plánuje zahájení dovozu svých nejnovějších modelů vozů vyráběných v Evropě do Vietnamu již v příštím roce. Zároveň podle něj plánuje zahájení výstavby výrobního závodu v severní provincii Quang Ninh ve Vietnamu. První auta by tak mohla sjet z výrobní linky v provincii Quang Ninh na konci roku 2023. „Delegace Škody Auto tyto své záměry projednala na vietnamském ministerstvu průmyslu a obchodu, ale také na ministerstvu plánování a investic v Hanoji,“ uvedl Winter. Škoda tyto informace ale nepotvrdila.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Video placeholde
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? • Videohub