Tramvaje budou expedovány během roku 2015. Do Turecka tak poputuje 72 tramvají v hodnotě 3,4 miliardy korun, uvedl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz. „Jsme potěšeni, že došlo k navýšení kontraktu o 20 procent a do Turecka zamíří další tramvaje, navíc vybavené catenary-free technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni,“ sdělil. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení.
Vývoj bateriové tramvaje podle viceprezidenta rychle reagoval na požadavek zákazníka. „Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nanolithiumtitanovou bateriovou technologii a dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí,“ dodal.
Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, především z estetických důvodů například v historických centrech měst. Pohon může tramvaj použít také v případě poruchy vrchního elektrického vedení.
Škoda Transportation letos vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých několika měsíců vyrazily do provozu tramvaje v turecké Konye, maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než třicet tramvají ForCity Alfa.