Škoda Transportation se chce výrazně prosadit na německém trhu
„Máme ambice ukázat, že jsme plně schopni konkurovat výrobcům i na tak významném a vysoce náročném trhu, jakým je Německo,“ uvedl Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.
První vlašťovkou je tramvaj Škoda 15T ForCity, která bude po Praze a lotyšské Rize ode dneška v testovacím provozu vozit cestující také v saském Chemnitzu. Plzeňská Škoda Transportation bude vůz v Německu testovat měsíc a půl.
Než mohla tramvaj vyrazit na chemnitzskou trať, museli ji technici přizpůsobit tamním podmínkám. Přizpůsobit se musela kola, slaďovalo se ovládání výhybek se systémem Dopravního podniku Chemnitz, a úpravou prošel informační systém vozidla. Místo českého hlášení teď tramvaj ForCity „mluví“ německy.
Tramvaj Škoda 15T ForCity |
„Změnit se muselo například i označení ovladačů pro německé řidiče, protože bylo potřeba přeložit i zobrazovaná hlášení na displeji. Na vozidlo přibyla také radiostanice CVAG pro dorozumívání řidiče s dispečinkem,“ popsal změny viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation Zdeněk Majer.
Škoda 15T ForCity celkově splnila více než padesát procent požadavků nutných pro plnou homologaci, tedy pro schválení tramvaje v celém Německu.
„Tyto zásahy byly jen drobnými úpravami. Na tramvaji jsme nemuseli dělat žádné zásadní technické změny. Tak jak jezdí v Praze, může jezdit i v německých a dalších západoevropských městech,“ upřesnil Majer.
Do lotyšské Rigy dodala Škoda Transportation první z dvaceti tramvají ForCity, které byly součástí zakázky za více než 1,3 miliardy korun, už v roce 2010. Na začátku tohoto roku Škoda Transportation uspěla s tramvajemi 25T v Maďarsku. Češi do Miškovce dodají 31 vozů, vycházejících z konceptu T14, který který je mezi Pražany známý jako Porsche. Zakázka včetně obce na desetiletou údržbu má hodnotu 1,85 miliardy korun.
Tramvaj Škoda 15T ForCity |