Jedna z nejvytíženějších příměstských linek tak končila v Hostivaři. Trať byla zprovozněna až po osmé večer. Mezitím ale davy cestujících stále čekaly na vlak na hlavním nádraží.
Železničáři totiž selhali v základní věci, v řádném informování cestujících. Ještě dlouhé hodiny po nehodě ukazovaly nádražní cedule rychlíky do Českých Budějovic a osobní vlaky do Benešova i s řádnými časy odjezdů.
Jediná poznámka o mimořádné události se objevila na tabuli u prostředního výstupu z dolní do horní odbavovací haly. Tudy ale nechodí zdaleka všichni cestující, mlčel i rozhlas.
Poznámka posílala lidi metrem do stanice Háje a odsud autobusem MHD na nádraží do Uhříněvsi. „Úplně se na cestující vykašlali. Sám jsem tam pobíhal asi hodinu, než jsem se od různých lidí dozvěděl, co se děje a co bych měl asi dělat. Lidi jim asi za to nestojí, prostě bordel,“ vykládal jeden z cestujících poté, co s úlevou dosedl v Uhříněvsi do půl hodiny zpožděného pantografu.
Lístek zdarma
Většina cestujících ani netušila, že si může na informacích vyzvednout zdarma lístek na MHD. Podle sdělení na ceduli měly z Uhříněvsi jezdit i rychlíky do Českých Budějovic, což se ukázalo jako mylná informace. Rychlíky končily už v Benešově, kam se měl cestující dostat z Prahy osobním vlakem. Kdo ale čekal v Uhříněvsi na rychlík a nechal odjet několik pantografů, měl smůlu.
Na skutečnost, že rychlíky jezdí až z Benešova, neupozornil ani personál za přepážkou informací na hlavním nádraží. Rychlíky z Benešova odjížděly s výrazným, až hodinovým zpožděním, které přenášely na navazující lokálky na trase.
Zodpovědnost za absenci informací pro cestující přitom na sebe vzájemně svalují obě firmy. ČD tvrdí, že tabule i rozhlas ovládá SŽDC, správa železnic naopak zdůrazňuje, že o své cestující se měly postarat dráhy. Pachuť z pocitu, že cestující je na dráze až na posledním místě, ale zůstává.
Pozn.: Autor si celou anabázi vychutnal do dna. Šel na rychlík do Českých Budějovic s odjezdem z Prahy v 17:33, do jihočeské metropole dorazil ve 23:15.