Sportovní vůz Cizeta z devadesátých let je stále k mání jako novinka

Cizeta-Moroder V16T

Cizeta-Moroder V16T Zdroj: acz

Cizeta V16T
Cizeta-Moroder V16T
Cizeta-Moroder V16T
Cizeta V16T se vyráběla v letech 1991-1995. Poté původní Zampolliho firma zkrachovala. Dvě kupé se podařilo postavit za mořem ještě v roce 1999.
Cizeta V6T v otevřeném provedení Fenice TTJ Spyder.
9
Fotogalerie

Na přelomu osmdesátých a devadesátých let byla Cizeta V16T hvězdou autosalonů i stránek motoristických časopisů. Supersport s šestnáctiválcem přitahoval pozornost, ale obchodní úspěch se nedostavil a značka upadla v zapomnění, ale nezanikla.

Společnost Cizeta Automobili založili ve druhé polovině osmdesátých let dvacátého století v italské Modeně Claudio Zampolli a Giorgio Moroder. První jmenovaný je konstruktérem a bývalým prodejcem vozů značky Ferrari s rozsáhlými kontakty ve světě showbyznysu, zatímco ten druhý je slavným hudebním skladatelem a producentem, stojícím za řadou hitů a rozvojem elektronické hudby.

Výsledkem spolupráce těchto dvou pánů se stal prototyp supersportovního vozu Cizeta-Moroder V16T, který byl veřejnosti poprvé představen v roce 1988. Sněhobílé kupé ohromovalo svými liniemi, pod nimiž je podepsán Marcello Gandini a rovněž i technikou v čele s vidlicovým šestnáctiválcovým motorem o objemu 5995 kubických centimetrů uloženým napříč před zadní nápravou. Exkluzivní automobil zastiňoval konkurenci vedle počtu válců i maximální rychlostí 328 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h v čase kolem 4,5 sekundy.

Cizeta-Moroder V16T se stala jednou ze supersportovních hvězd konce osmdesátých let a došlo i k jejímu přímému srovnání s tehdejší špičkou v podobě Ferrari F40, Lamborghini Countach a Porsche 959, za nímž stály tehdejší renomované motoristické magazíny. První model zcela nové a neznámé značky si nevedl v těchto srovnáních nejhůř a vynikal vedle svých konkurentů i komfortem, poskytovaným posádce ve dvoumístném interiéru.

Více si přečtěte na AUTO.CZ >>>