Správa železnic vybrala projektanta pro další úsek trati na pražské letiště, zčásti se schová pod zem
Tendr Správy železnic na projekt modernizace úseku železnice mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi vyhrály společnosti Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc. Firmy podle správce železnice podaly nejvýhodnější nabídku v hodnotě 157,5 milionu korun. Společnosti mají trať na úseku rozšířit na dvě koleje a elektrifikovat. Práce na úseku jsou součástí výstavby a modernizace trati mezi Prahou, Letištěm Václava Havla a Kladnem.
Nová železnice povede z velké části pod zemí. Nadzemní bude pouze část v okolí Stromovky, odtamtud budou vlaky vjíždět do podzemního tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nadzemní nádraží v Dejvicích bude zrušeno, nová stanice pod zemí má usnadnit přestup na stanici metra Hradčanská. Projekt také počítá se zrušením všech železničních přejezdů na úseku.
Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun. Vítězné firmy mají za úkol vytvořit projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby. Vytvoření dokumentace pro stavbu spolufinancuje EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).
Aktuálně Správa železnic modernizuje trať mezi pražskými Bubny a Výstavištěm včetně nové čtyřkolejné stanice Praha-Bubny navazující na metro linky C a na tramvaje. Práce trvají více než rok a čtvrt. Zkušební provoz vlaků tam podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Martina Kupky (ODS) začne v srpnu 2025.