Stanice pražského metra čeká rekonstrukce. Za 100 milionů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15

Pankrác, Opatov, Dejvická, Skalka a Jinonice. To jsou stanice, které příští rok čeká rekonstrukce osvětlení, podhledů či obkladů. Opravy mají zvýšit bezpečnost cestujících.

Pražský dopravní podnik chystá modernizaci některých stanic a osvětlení metra. Vypsal zakázku na projektovou dokumentaci za téměř 100 milionů korun bez DPH. Uvádí to věstník veřejných zakázek. Kolik budou stát samotné opravy ale podnik odmítl sdělit. Práce by měly být hotové do konce roku 2015.

Opravy se budou týkat stanic metra Pankrác, Opatov, Dejvická, Skalka a Jinonice. „Jedná se o stanice metra, kde je instalováno původní osvětlení a nosné systémy podhledů a obkladů stanice,“ uvedla mluvčí Aneta Řehková. „Tato zařízení jsou v současné době na hranici životnosti a po technické stránce jsou dožitá,“ doplnila.

Ze zadávací dokumentace vyplývá, že opravy by měly zajistit zvýšení bezpečnosti provozu i cestujících, snížení požárního rizika a energetické náročnosti. Projekt by měl být dokončen v závěru příštího roku. „Cena samotné opravy bude odhadnuta až na základě projektové dokumentace a následně pevně stanovena veřejnou obchodní soutěží,“ uvedla mluvčí. Dopravní podnik bude usilovat o získání evropské dotace. „Naší snahou bude maximální část projektů zrealizovat do konce roku 2015, kdy končí programovací období operačního programu doprava,“ doplnila.

Pražské metro
Celková délka: 59,5 kilometru
Počet stanic: 57
Počet tras: tři
- A (Dejvická-Depo Hostivař) - 11,3 km; 13 stanic
- B (Černý Most-Zličín) - 25,6 km; 24 stanic
- C (Háje-Letňany) - 22,7 km; 20 stanic
První otevřený úsek: Kačerov-Florenc (trasa C, 6,6 km, devět stanic), 10. května 1974
Poslední otevřený úsek: Ládví - Letňany (trasa C, 4,6 km, tři stanice), 9. května 2008
Počet cestujících: 531 milionů/rok (2011)
Průměrná cestovní rychlost: 34,6 km/h
Připravované rozšíření metra:
- prodloužení trasy A v úseku Dejvická - Nemocnice Motol by mělo být dokončeno koncem roku 2014; délka 6,1 km, čtyři stanice.
- Praha původně plánovala prodloužit trasu A až na letiště v Ruzyni (přes stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Staré letiště), ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila.
- Rada hlavního města Prahy dnes schválila záměr výstavby trasy metra I.D z Pankráce do Písnice v délce zhruba deset km.
- Kromě úseku I.D od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácem.