Šéf rezortu dopravy doufá, že smlouvu s vítězem by mohl uzavřít už v červenci. Jde ale o šibeniční termín, který lze stihnout pouze v případě, že se nevyskytnou žádné administrativní průtahy, například protesty neúspěšných účastníků.
Ministerstvo má v případě registru nůž na krku, neboť smlouva se současným provozovatelem definitivně vyprší v září. Společnost ICZ přitom zakázku v roční hodnotě 57 milionů korun získala loni bez soutěže, v časové tísni ji podepsal Ťokův předchůdce Antonín Prachař. Smlouva přitom měla vypršet už letos v březnu, úřad ale nestihl včas vypsat tendr a na základě opce kontrakt prodloužil do září.
140 milionů korun je předpoklad nákladů na tříletou správu registru aut. Zadavatel ale věří, že vysoutěží nižší cenu
Konečným cílem ministra Ťoka ale není kontrakt s externím provozovatelem. Během zmíněných tří let chce ministerstvo zmobilizovat síly tak, aby si registr mohlo provozovat samo.
K tomu potřebuje především databázové kapacity. Hovoří se například o tom, že by se věci ujal státní podnik Cimto (Centrum pro informace a mechanické testování obalů).