Nejdříve se začne s rozšířením silnice, což vyjde zhruba na 80 milionů korun. Aktuálně probíhá výběr zhotovitele. Samotné zahloubení pak vyjde zhruba na 700 milionů. Podle šéfa ŘSD Jana Kroupy projekt ekonomicky vychází, musí jej ale ještě schválit ministerstvo dopravy. Optimistický výhled pro termín zahájení stavby je podle něj 2019, mimo jiné bude třeba vypracovat studii vlivu na životní prostředí (EIA).
Dalších sto milionů si vyžádají dvě nové kruhové křižovatky na obou koncích Benešova. Ty by se mohly začít stavět už za dva roky. Severní „kruháč“ se po budoucím napojení na dálnici D3 takzvanou Václavickou spojkou změní na mimoúrovňovou křižovatku. „Zahloubení silnice je jediné řešení, které zajistí bezpečný přístup občanů z města do parku a zpět,“ uvedl místostarosta Benešova Jiří Švadlenka.
Vizualizace úprav
Silnice číslo I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem patří vůbec k nejvytíženějším v kategorii silnic první třídy. Denně zde projede 25 tisíc aut. ŘSD chce proto zároveň pokročit v přípravě šedesátikilometrové středočeské části dálnice D3, která by měla původní silnici výrazně odlehčit.
Schválena je varianta přes Posázaví kolem Jílového, která už získala kladné stanovisko EIA a kraj ji nedávno vrátil zpět do zásad územního rozvoje. ŘSD by rádo začalo stavět v roce 2024. V úvahách státních plánovačů figuruje i severovýchodní obchvat Benešova, jeho příprava je ale na samém začátku.
Mapa silnice číslo 3Mapa benešovské silnice |