Kvůli pozměňování údajů v tachometrech zasedala komise složená ze zástupců ministerstev spravedlnosti, dopravy, financí, vnitra, a průmyslu a obchodu. Podle ní by problémy s klamáním zákazníků vyřešilo, kdyby bylo nabízení služeb spojených se stáčením tachometru nezákonné.
Dále navrhla povinnost zaznamenávat stav tachometru při technických kontrolách a tyto údaje shromažďovat ve veřejně dostupné databázi, uvedl v dnešní tiskové zprávě ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Autobazary se bouří, hrozí jim prý
Se zaznamenáváním stavu tachometru na Stanicích technické kontroly (STK) počítá i návrh z dílny ministerstva dopravy. Součástí převodu aut na autobazary by totiž byla povinná návštěva původního majitele a prodejce na STK právě za účelem zaznamenání dat.
Proti návrhu se už postavila Asociace prodejců použitých automobilů - Autobazarů (APPAA), podle které zpřísnění pravidel bude pro řadu autobazarů likvidační a postihne zejména prodejce na menších městech, kteří mají daleko ke stanicím STK.
Podle asociace na tom vydělá pouze stát, který tak získá navíc poplatky za přihlašování vozidel a notáři, kteří budou ověřovat plné moci od původních majitelů.
V Česku loni podle společnosti Cebia změnilo majitele asi 570 tisíc ojetých osobních vozů s průměrnou cenou 159 tisíc korun. Z toho zhruba 220 tisíc aut mělo stočený tachometr, nejčastěji o 100 tisíc kilometrů. Celkem je podle společnosti v Česku nejméně půl milionu aut se stočeným počtem kilometrů.