Stavba prvního vlakového mostu mezi Ruskem a Čínou má zpoždění, inženýry zaskočila hloubka řeky | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Stavba prvního vlakového mostu mezi Ruskem a Čínou má zpoždění, inženýry zaskočila hloubka řeky

Michal Nosek

Michal Nosek

Výstavba prvního vlakového mostu mezi Ruskem a Čínou přes řeku Amur bude podle Jurije Trutněva, ruského prezidentského vyslance pro Dálný východ, dokončena do konce příštího roku. Dokončení prací mostaři původně plánovali dříve, ale kvůli potížím museli projekt přepracovat.

„Budeme muset vytvořit nový projekt, protože řeka na ruské straně mostu je mnohem hlubší, než jak byly projektovány původně navržené sloupy,“ řekl Trutněv na místě stavby novinářům. Změny v projektu si podle vyslance nevyžádají další vícenáklady.

Rusko i Čína očekávají, že mostní konstrukce o délce přesahující dva kilometry, která spojí ruský Dálný východ s nejsevernější čínskou provincií Chej-lung-ťiang, posílí vzájemný obchod. Projekt je součástí mezinárodního koridoru spojujícího severovýchodní čínské železniční sítě s ruskými sibiřskými železničními tratěmi, uvedl na setkání s novináři Li Chua-čchao, hlavní inženýr čínských mostařů.

Dálniční část mostu přes řeku Amur byla dokončena minulý měsíc. "Most pro nás má strategický význam a posílí celou oblast Dálného východu, “uvedl guvernér Amurské oblasti Vasilij Orlov během oficiálního ceremoniálu při příležitosti dokončení stavby.

Projekt železničního mostu v hodnotě tří set milionů dolarů mezi Ruskem a Čínou existuje od roku 2013. Tehdy se obě mocnosti po 28 letech dohodly na jeho realizaci. Stavební práce pak odstartovaly v roce 2016. Most je na čínské straně dlouhý 1,8 kilometru a na ruské 300 metrů.

Rusko plánuje prostřednictvím mostu a nové železniční trati exportovat do Číny železnou rudu, uhlí, minerální hnojiva, řezivo a další zboží.

Prohlédněte si fotogalerii:

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!