Subterra opět vyhrála tendr na stavbu metra D. Podle DPP jde o nejvýhodnější nabídku

Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha

Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha Zdroj: vizualizace Metroprojekt Praha

Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
57
Fotogalerie
ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH, sdělil vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější.

Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou loni napadlo u antimonopolního úřadu (ÚOHS) PVM mimo jiné kvůli údajným chybám v referencích vítěze. Pražský dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. O novém výběru dodavatele podle Šabíka na základě jednomyslného doporučení hodnotící komise rozhodlo představenstvo podniku.

„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl ředitel a předseda představenstva DPP Petr Witowski.

Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG. Šabík doplnil, že z podnětů, které v souvislosti se zakázkou obdržel ÚOHS, se úřad již zabývá jen posledním, jenž podalo PVM kvůli svému vyloučení z tendru.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má právě nyní řešený úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.