Tak se jezdí po transsibiřské magistrále. Podívejte se, co lze zažít na nejdelší železnici světa
Na jednom konci vagónu samovar, na druhém záchod. To jsou dvě nejnavštěvovanější místa ve vlaku, který brázdí nejdelší železniční trať světa, proslulou transsibiřskou magistrálu. Ačkoliv se na „transsibu“ řídí všechny časy výhradně a jen tím moskevským, cestující během týdenní výpravy proplují hned sedmi časovými pásmy. Poznal to i cestovatel Jan Haruda, který pro E15 připravil fotogalerii čítající 68 snímků. Příběh, který se k nim váže, vypráví autor v popiscích jednotlivých fotografií.
Nejdelší železniční trať světa lákala rok co rok stovky turistů z Česka, kteří na „Transsib“ často vyráželi s cestovními kancelářemi či specializovanými průvodci. Turismus na nejslavnější železnici je ale nyní u ledu. České cestovatele z vlaků zprvu vyhnala pandemie a poté válka na Ukrajině.
Fotografie vznikly při výpravě z Moskvy do mongolského Ulanbátaru v roce 2017, prohlédněte si je v naší fotogalerii.
Další příběhy a zážitky autora Jana Harudy lze nalézt také na příslušném facebookovém profilu.
Transsibiřská magistrála v číslech
Délka: 9 288 kilometrů (nejdelší železniční trať světa)
Doba výstavby: 26 let
Minimální doba cesty: 6 dnů
Počet velkých měst na cestě: 89 (z toho v pěti žije více jak milion obyvatel)
Vlaky na cestě překročí 16 velkých řek
Evropská část Ruska: 1 777 kilometrů trasy
Asijská část Ruska: 7 512 kilometrů trasy
Nejdelší most na trase: 2 568 metrů
Nejchladnější úsek magistrály (Mogoča-Skovorodino): až 62 stupňů Celsia pod bodem mrazu