Tendr na šumavské lokálky se zdrží, Rafaj vyhověl rozkladu ČD
V prvostupňovém rozhodnutí v polovině roku ÚOHS zrušil výběr vítěze kvůli nedodržení zásady transparentnosti. Jihočeský kraj se totiž věcně nezabýval mimořádně nízkou nabídkovou cenou společnosti GW Train Regio, kterou vybral jako vítěze. Toto rozhodnutí je pravomocné a zůstává v platnosti.
Úřad se však musí znovu zabývat námitkami Českých drah, které v polovině roku zamítl. Státní dopravce poukázal na možná pochybení, která se týkala lhůt souvisejících s výběrovým řízením, výpočtů pro platby kompenzací, rozdělování příjmů z prodeje jízdenek, pravidel pro poskytování a čerpání dotací, stanovení dílčích hodnotících kritérií či stanovení požadavků na vlastnosti vozidel. ÚOHS námitky v prvostupňovém řízení zamítl, protože prý nebyly podané včas.
Mimořádně nízká cena
Antimonopolní úřad vede ještě druhé správní řízení také na popud Českých drah. Jihočeský kraj totiž v létě zopakoval výběr vítěze, tedy GW Train Regio. K dispozici už měl tehdy analýzu nabídkové ceny vítězného dopravce. Toto řízení Úřad přerušil do doby, než se rozhodlo o rozkladu Českých drah v původním tendru. Nyní v něm může pokračovat.
Soutěž se vede o provoz tratí České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary od prosince 2016. Nový provozovatel by měl na trase najezdit zhruba 1,337 milionu vlakových kilometrů ročně při celkových předpokládaných nákladech 2,25 miliardy korun.