1) Spočítejte si, kolik vás logistika stojí
2) Buďte in a modernizujte
V okamžiku, kdy víte, kolik za logistiku skutečně platíte, můžete uvažovat o modernizaci techniky a vybavení. Je vhodné investovat do zkušeného konzultanta, který vám poradí, jaké technologie se vám vyplatí. Může se jednat o nové nastavení procesů, ale i investice třeba do mobilních regálových systémů ve skladu či vysokozdvižných vozíků na CNG. Nepodléhejte mýtu, že vaše společnost je na zavádění logistických novinek příliš malá. I optimalizace vychystávacích tras vašich tří „ještěrek“ vám může ušetřit nemalé finanční prostředky i mnoho starostí. Chybovost a bezpečnost manipulace se zbožím se dá zlepšovat pořád. Navíc, výhod nejmodernějších technologií můžete využívat při nakontraktování externích partnerů.
3) Zlepšete servis pro vaše zákazníky
Konkurence na trhu je velká a v mnoha oborech jsou to právě přidané služby, které rozhodují o úspěšnosti značky. Inteligentní logistika může být právě takovou konkurenční výhodou. Outsourcujte přepravy a zaveďte on-line sledování zásilek. Tak budete mít nejen vy přehled o doslova každé míli, kterou vaše zboží urazí, ale i vaši zákazníci. Kvalitní logistický provider vám dokáže nabídnout i další vychytávky, například bezpapírovou fakturaci či elektronický doklad o doručení do několika minut po předání zásilky, na základě kterého můžete rychleji fakturovat i vy.
Ing. Polter
Ing. Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel DACHSER Czech Republic