Ťok: Získá-li vláda důvěru, na řadu přijdou změny v dozorčích radách | E15.cz

Ťok: Získá-li vláda důvěru, na řadu přijdou změny v dozorčích radách

Jiří Liebreich

Navzdory silné kritice pomalé výstavby dálniční sítě má zůstat Dan Ťok ministrem dopravy. Oznámil to premiér Andrej Babiš při představení částečně obměněné vládní sestavy. Devětapadesátiletému ministrovi, který má ambici stát se nejdéle sloužícím šéfem dopravního resortu v české historii, nezlomil vaz ani zrušený tendr na výběrce mýtného. "Řešíme všechny možné alternativy," řekl ministr v rozhovoru pro E15.

Získá-li vláda důvěru, jaké budou priority ministerstva dopravy?

Tou největší zůstává výstavba nových dálnic a obchvatů měst. Aktuálně máme rozestavěno 194 kilometrů nových silnic a nachystáno dalších 150 kilometrů. S tím souvisí i novela zákona o urychlení výstavby, jejímž cílem je zrychlit schvalování a přípravu důležitých dopravních staveb. Pokud se ji podaří schválit, bude velkou prioritou její rychlé zavádění do praxe, abychom mohli konečně splatit dluh z minulosti a dostavět základní dálniční síť.

Co spadá do nejbližší agendy, kterou se budete zabývat?

Kromě mýta, kde musíme bezpodmínečně zajistit výběr po roce 2019, zprovozňujeme od července nový systém vydávání řidičských průkazů. Jejich výměna bude možná nejen v místě trvalého bydliště, ale ve všech 206 obcích s rozšířenou působností. Dál chystáme slevy na jízdném pro seniory a studenty od září. Do finále se blíží také příprava novely zákona o drahách, která zavede jednotný jízdní doklad, na jehož základě bude možno využít přepravní služby různých dopravců.

Zrušený tendr na mýto? Ministerstvo postupovalo amatérsky, situace je vážná, říká Šíp

„Bezpodmínečné zajištění výběru mýta“ však ministerstvu nabourává Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který tendr na nového výběrce zrušil. Jak budete postupovat, pokud neuspějete s rozkladem k tomuto rozhodnutí?

My především stále věříme, že budeme moci tendr dokončit, protože pro jeho zrušení neexistují věcné důvody. Všechny možné další alternativy řešíme, důležité bude pokračování výběru mýtného, které přináší ročně deset miliard korun.

Plánujete personální změny v podřízených státních podnicích, například na postu předsedy představenstva Českých drah? Spekuluje se o možném odvolání Pavla Krtka.

Pokud koaliční vláda vznikne a získá důvěru, určitě bude na pořadu dne otázka změn v dozorčích radách.

Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru
Komentář Jana Šindeláře: Jančura si také nebral servítky. Zvýšil ale kvalitu cestování

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!